De TLR van Dominik heeft al meerdere handen gezien als het gaat om de lekkage van de koppeling-keerring. De lekkage blijft. Alles zit onder de olie, het lijkt overal vandaan te komen, dus eerst maar eens kijken of alles goed op de plek/vast zit.
De bouten van het dynamo deksel zitten geen van allen vast, daar zal een deel van de lekkage vandaan komen. Die rondom met 10nm aangehaald, dat zal ook helpen!
De as is brandschoon, de koppeling-cilinder zit vol kettingvet en zand. Hier wordt bij de latere modellen standaard een rubber tussen geplaatst.
De drukplaat die de keerringen van het voortandwiel en de koppeling op de plek houden verwijderen, daarna de bus die de afdichting van tandwiel as en de keerring afdicht. De as en de bus zijn verroest en sterk vervuild, bingo!
De voortandwiel-as goed schoonmaken en met molybdeen-vet insmeren, de bus brandschoon maken, het rubber er natuurlijk uit en het liefst een nieuw, anders goed ontvetten, dan met molybdeen-vet insmeren, in de schoongemaakte uitsparing in de bus terug plaatsen.
De originele keerring die voor de TLS/R wordt geleverd is niet goed. Dit is een enkele keerring en gezien het smerige karakter door kettingvet/zand erg kwetsbaar. Daarom de keerring van de SV1000. Deze is een keer zo dik omdat er aan beide kanten een afsluiting is gemaakt. Hier is dan wel een andere drukplaat nodig om de uitsparing van de SV keerring in te passen. Hieronder de onderdelen nummers van de keerring en de beugel die beide keerringen tegenhoud.
0928306008 Seal,oil (6x34x10.5)
2475106G00 Retainer,Drive Shaft Oil Seal
Zoals te zien is zit de drukplaat mooi over de keerring. Over de koppeling-drukas een siliconen stuk slang geschoven. Deze slang zorgt ervoor dat er geen kettingvet/zand op de as terecht komt.
De koppeling-cilinder is brandschoon gemaakt, die kan ook weer op de plek. Dominik zal zelf het beschermde rubber plaatsen.
Morgen de TLR de straat op, warm stoken en kijken of ze droog blijft.
Blijft toch lekken…
Had Dominik al gewaarschuwd over het dynamo carter deksel. Alle bouten zaten los, heel bijzonder, de achter en onderkant van dat carterdeksel waren ook doorweekt van de olie. Het kan zijn dat de pakking door het continu doorlaten van olie daar niet meer dicht, vervuiling kan ook een oorzaak zijn.
Mijn advies zou een nieuwe pakking zijn voor dat carterdeksel.
Rini