Suzuki TL1000S & R informatie

Wielen balanceren

Pa, heb setje banden besteld, erop laten zetten, maar moeten nog worden gebalanceerd volgens dat banden bedrijf.

Voor Jos Bridgestone S21 gekocht voor een mooie prijs. Die moeten de oude versleten Michelin vervangen.

Lokaal bedrijfje in Enschede zet die er voor €10,- per stuk op. Zelf balanceren.

Krijg dan altijd paar strippen lood mee, oud eraf, velgen schoonmaken, nieuw lood op de juiste plek.

Hoe balanceer je nou een motorvelg. Met veel geduld. De velg dan voor je begint te balanceren heel goed schoonmaken.

Op internet een balanceer standaard gekocht. As in lagers

met twee conische bussen die het wiel centreren.

Het wiel draait helemaal vrij en laat duidelijk zien welk punt van het wiel zwaarder is.

Dit zal direct naar beneden draaien.

Op het tegenovergestelde punt van de velg kan je dan gewicht plakken, dit gaat per 5G.

Je ziet dan snel wat het wiel doet als er iets te weinig/veel geplakt is.

De velg voor het plakken met remreiniger goed ontvetten.

Telkens weer zien of de velg snel of heel langzaam beweegt, tot het uiteindelijk in elke stand niet meer draait.

Gebruik tegenwoordig de kleine lift, precies genoeg ruimte om de velgen uit de motor te laten rollen.

Gebruik dan wel een balk om de velg te ondersteunen, gebruik dat vooral ook bij het terug plaatsen.

Bouten allemaal met de juiste nm aanhalen, staat ze weer op straat, lekker sturen Jos.

Wees niet bang voor nieuwe banden, ja ze zijn glad, maak dan geen extreme bewegingen bij remmen en gas geven in bochten, dan heb je daar geen enkele last van.

Rini

 

Table of Contents

REACTIES

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *